Lima Bedah Plastik Paling Aneh

Bedah plastik adalah usaha untuk mempercantik Penampilan tubuh dan wajah. Sebenarnya, banyak prosedur bedah plastik yang unik dan berfungsi memperbaiki penampilan bahagian tubuh lain.

Prosedur ini memang tidak umum dan tidak diketahui ramai orang. Seperti lima jenis bedah plastik berikut, yang dilansir dari Foxnews.

1. Voice Lift
Anda mungkin sudah biasa mendengar metodeface lift atau eye lift dalam operasi plastik. Seperti dua jenis operasi plastik tersebut, voice lift merupakan metode bedah untuk memperbaiki suara dengan menghilangkan suara serak. Biasanya prosedur ini dilakukan untuk para penyanyi.

Tetapi saat ini orang biasa juga mulai  tertarik melakukannya demi mendapatkan suara yang indah. Dalam beberapa kes, implan pita suara juga dimasukkan melalui sayatan di leher. Dokter juga menyuntikkan lemak atau kolagen ke dalam pita suara untuk membuatnya lebih bulat dan lentur dan menghasilkan suara yang terdengar lebih muda.

2. Toe Tuck
Sulit untuk mendapatkan saiz di kaki? Operasi toe tuck mungkin boleh jadi solusi. Dalam prosedur ini bahagian ibu jari kaki sedikit dipotong, sehingga menimbulkan efek kaki yang lebih kecil dan cantik.

Operasi ini disebut-sebut sebagai jenis operasi kaki yang paling sakit. Tetapi banyak wanita yang melakukannya demi tampil maksima saat menggunakan kasut tumit tinggi.

3. Ear Pointing
Prosedur ini bisa dikatakan yang paling aneh. Iaitu sedikit bahagian daun telinga atas akan dipotong, kemudian hujungnya dijahit. Hasilnya, daun telinga bahagian atas terlihat lebih runcing.

4. Tongue Patch
Jika diet anda tak berhasil, mungkin boleh mencuba tongue patch. Prosedur operasi ini adalah alternatif cara untuk menurunkan berat badan dan hanya boleh dilakukan oleh segelintir ahli bedah di Amerika Syarikat.

Iaitu dengan sedikit mematikan rasa di lidah dengan menjahit selembar plastik, tipis bertekstur kasar seukuran setem pada lidah. Hasilnya, pesakit akan merasa tidak nyaman dan tidak ingin memakani makanan padat, serta melakukan diet cairan sampai 30 hari.

5. Knee Lift
Prosedur knee lift popular setelah Demi Moore dikhabarkan melakukannya. Tujuannya adalah membuat kulit sekitar lutut tetap cantik. Caranya dengan menghilangkan kulit lutut yang kendur di atas tempurung lutut.

Kekenduran kulit di sekitar lutut memang akan terjadi seiring bertambahnya usia atau ketika berat badan turun secara drastis. Efek sampingnya adalah kemungkinan timbulnya parut dan waktu penyembuhan yang panjang kerana kulit dipotong di bahagian persendian yang aktif bergerak.


--
Source: http://www.borakkosong.com/2011/04/lima-bedah-plastik-paling-aneh.html
Description: Lima Bedah Plastik Paling Aneh
Rating: 4.5
Reviewed by: Togok Emerald
On: 23.11
TOP